Forum Przyrodnicze "BOCIAN"
Wszystko związane z przyrodą

Ochrona przyrody - bobry

robert1980 - 2007-12-08, 15:01
Temat postu: bobry
witam . od niedawna w mojej okolicy zamieszkały bobry( prawdopodobnie latem). wtedy pierwszy raz je widziałem i owoce ich pracy- zalewisko , tamy, zeremie. siedlisko przylega bezposrednio do terenu stawów chodowlanych, z drugiej strony graniczy z dzikim terenem porosnietym zaroslami i niewielkim olszowym zagajnikiem. od jakiegos miesiaca ktos systematycznie niszczy tamy. woda opadła odsłaniajac wejscie do zeremi...lecz jest kilka anonmimowych osób , które naprawiły tame. pytanie : czy bobry nie opuszcza siedliska( jezeli juz tego nie zrobiły) , czy zechca współpracowac i pomóc odbudowac tame. nie wiem czy one sa teraz aktywne.
prosze o jakas rade. gdzie ewentualnie powinienem to zgłosic.? pozdro

Mirek - 2007-12-08, 17:42

Może najpierw poczytaj sobie tutaj :wink:
Jarek P - 2007-12-10, 08:30

O ile mnie pamięć nie myli to w biurze "Bociana" jest literatura na temat bobrów i ograniczania strat przez nie powodowanych, z Łukowa do Siedlec nie daleko.
robert1980 - 2007-12-10, 12:50

witam. licze na WASZA kompetencjie . nie mam czasu ganiac po urzedach. jesli jest ktos z okloic łukowa zainteresowany ta sprawa podam namiary, zaprowadze na miejsce....
pozdro

Basior - 2007-12-12, 23:31

robert1980 napisał/a:
gdzie ewentualnie powinienem to zgłosic.?
tam gdzie zwykle zgłasza się takie sprawy czyli na Policję. Jednak warto podać tez sprawcę, bo nie wiadomo czy Policja go sama ustali. Trzeba się liczyć z udziałem w sprawie sądowej. Pozdro.
Sturnus vulgaris - 2007-12-13, 08:34

oj tak , oj tak trzeba się liczyć nie ma co
robert1980 - 2007-12-15, 12:50

byłem dzis na siedlisku, wyglada bez zmian-bobry niczego nie zmieniły, brak sladów działania z ich strony. chyba sie wyniosły?albo sobie spia? nia mam pojecia
pjm - 2007-12-27, 17:33
Temat postu: Policja??
Co dalej ze spawą? czy Policja przyjęła zgłoszenie? A może by powiadomić biuro Wojewódzkiego Konserwatora przyrody?
pozdrawiam pjm.

Szybszy - 2007-12-27, 23:58

Trzeba ludzi edukować. Są broszury jak zmniejszeć funkcję zaporową tam wbijając rury kanalizacyjne w tamie. Nie mogę znaleźć na siecie linku do tej broszury, którą widziałem. Ale chodzi po prostu o rury PCV o odpowiednim przekroju (przynajmniej z 10cm na tyle długich aby wystawać z obu stron tamy (zwłaszcza od stron napływowej) i zabezpieczonych siatką o dużych oczkach na końcach (żeby się jakiś bóbr nie zablokował). Rury takie należy montować około połowy wysokości tamy. Jeśli będzie przy dnie to nurt i bobry zaraz zasypią. Dzięki temu też zapewni trochę retencji żeby i bóbr był szczęśliwy i gospodarz terenu również. PRawie nigdy nie jest tak, że na trochę retencji miejsca się nie znajdzie.
pjm - 2007-12-28, 23:52
Temat postu: Re: minimalizacja szkód
Polecam podręcznik dr Andrzeja Czecha "Poradnik minimalizowania szkód wyrządzonych prez bobra europejskiego".
http://www.mos.gov.pl/2ma...przez_bobry.pdf

jak wskazuje adres Ministerstwo Środowiska/materiały informacyjne/raporty, opracowania i
pozdrawiam ;) pjm

Marcel - 2007-12-29, 14:05

Witam Pana Doktora
Jeśli w walce o ochronę przyrody będzie Pan równie skuteczny jak w uwalaniu studentów :wink: , to o jej przyszłość szanowni Państwo możemy być spokojni.

pozdrawia student


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group