Obwodnica Augustowa vs Via Baltica |
Autor |
Wiadomość |
robert_c
Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-05-14, 18:47 Obwodnica Augustowa vs Via Baltica
|
|
|
Proszę, by wszyscy zapoznali się z tym tekstem:
http://www.viabalticainfo...-to-samo-Prawie
oraz z animowaną mapką w załączeniu:
http://siskom.waw.pl/rospuda/III+IIIA.gif
GDDKiA zawnioskowała o wariant III dla obwodnicy Augustowa (na mapce zielony).
Taki przebieg obwodnicy uniemożliwi podłączenie Via Baltica w wariancie łomżyńskim.
Jest to możliwe przy wariancie IIIA (kolor niebieski).
"Prawie" robi wielką różnicę... |
|
|
|
|
Galahad
Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-05-23, 19:37
|
|
|
Z moich informacji wynika że KE skierowała już do Rządu RP oficjalne wezwanie do usunięcia naruszenia prawa w związku z planami budowy Via Baltica na odcinkach Katrynka - Przewalanka, Białystok - Katrynka i na obwodnicy Sztabina. Jak zwykle GDAKa próbuje więc rzeźbić po niewczasie, i jak zwykle nikt za to nie poniesie odpowiedzialności, niemniej jednak Wielki Brat czuwa co jest pocieszające... |
|
|
|
|
Amaretto
Posty: 50
|
Wysłany: 2009-05-27, 22:56
|
|
|
byłem pewny że sprawa jest załatwiona - a tutaj takie kwiatki |
_________________ Sozologia vs. ekologia! )) |
|
|
|
|
robert_c
Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-06-01, 09:49
|
|
|
Galahad napisał/a: | Z moich informacji wynika że KE skierowała już do Rządu RP oficjalne wezwanie do usunięcia naruszenia prawa w związku z planami budowy Via Baltica na odcinkach Katrynka - Przewalanka, Białystok - Katrynka i na obwodnicy Sztabina. Jak zwykle GDAKa próbuje więc rzeźbić po niewczasie, i jak zwykle nikt za to nie poniesie odpowiedzialności, niemniej jednak Wielki Brat czuwa co jest pocieszające... |
Oto owe wezwanie KE do rządu RP:
http://www.viabalticainfo..._2004-47134.pdf |
|
|
|
|
robert_c
Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-06-03, 21:03
|
|
|
Koniec sporów o początek drogi przez Rospudę
Obwodnica Augustowa będzie częścią Via Baltica w wariancie przez Łomżę. Drogowcy zmienią swój wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla inwestycji, tak, by pasował do ustaleń raportu środowiskowego.
Porozumienie jest efektem ostatniego spotkania ekspertów z firmy DHV sporządzającej raport, dyrekcji dróg z Białegostoku, która budować będzie inwestycję, i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska - urzędu, który wyda decyzję środowiskową.
Do początku tygodnia między dwoma państwowymi instytucjami trwał spór na temat tego, gdzie obwodnica ma się formalnie zaczynać. Chociaż raport zlecony przez drogowców jako wariant najlepszy wskazywał ten oznaczony symbolem IIIA, drogowcy wnioskowali o pozwolenie środowiskowe dla wariantu III.
Oba warianty przekraczają rzekę Rospudę w tym samym miejscu, między Raczkami a Dowspudą, z daleka od terenów chronionych. Ten oznaczony symbolem III zakłada jednak, że Via Baltica, szlak tranzytowy z Europy centralnej do krajów bałtyckich prowadzi przez Białystok, natomiast IIIA - że przez Łomżę. Tak zresztą przebieg korytarza tranzytowego rekomenduje Ministerstwo Infrastruktury, na podstawie innego zleconego przez drogowców opracowania.
W praktyce różnica między wariantami sprowadza się do ulokowania jednego węzła drogowego poniżej miejscowości Raczki. Gdyby inwestycję wybudowano w wariancie III, w przyszłości nie dałoby się podłączyć do niej drogi ekspresowej prowadzącej od Łomży. Wariant IIIA nie spowoduje takich ograniczeń. Na razie obwodnica zaczynać będzie się na przedmieściach Augustowa, po powstaniu Via Baltica to na nią przeniesie się główny kierunek tranzytu.
Na niezgodność między wnioskiem drogowców a raportem, na jaki się powołują, zwróciła uwagę zarówno Wojewódzka Rada Ochrony Przyrody, jak i Wojewódzka Komisja Ocen Oddziaływania na Środowisko. Oba organy o opinię w sprawie wniosku o decyzję środowiskową poprosił Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska Lech Magrel:
- W tej sytuacji wezwałem inwestora - dyrekcję dróg, do usunięcia tej sprzeczności. Doszliśmy do porozumienia. Decyzja środowiskowa zostanie wydana dla wariantu IIIA - informuje dyrektor Magrel, zapewniając, że nie wpłynie na to termin wydania decyzji środowiskowej. Ma ona być gotowa do końca lipca. Według zapewnień przedstawicieli rządu budowa obwodnicy ma zakończyć się do 2013 r.
Źródło: Gazeta Wyborcza Białystok
http://miasta.gazeta.pl/b...ez_Rospude.html |
|
|
|
|
Amaretto
Posty: 50
|
Wysłany: 2009-06-04, 16:58
|
|
|
czyli jest nadzieja że w końcu - koniec sporu
mam nadzieję że budowa ruszy
z korzyścią dla wszystkich |
_________________ Sozologia vs. ekologia! )) |
|
|
|
|
|